Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 14. august 2012

Pass på klokken !


Kan du gjette hva dette er ?


En smart liten innretning for lommeuret !


På svensk heter det klockställ, på norsk kanskje klokkestativ ?



Klokken henger man  på kroken, så hviler lommeuret med baksiden mot den polstrede platen.
Dette stativet er antikt, og jeg tviler på at det lages så mange idag ;-)



En flott måte å passe både lommeuret og tiden på ;-)

Nostalgia

4 kommentarer:

  1. Det var flott - må vel kanskje på auksjon i Sverige for å få fatt i noe sånt?

    SvarSlett
  2. Du verden så flott, da! Har aldri sett noe sånt før. Ja tenk,de tok godt vare på tingene sine i gamle tider. Og så smart, da kunne man følge med på tiden om man f.eks jobbet med begge hender eller hadde lagt seg ned for en liten hvil.

    SvarSlett
  3. Så morsom den var, veldig artig å se :)

    SvarSlett
  4. Et nydelig klokkestativ, og så i blått! De fleste (ja ikke at jeg har sett så veldig mange) jeg har sett har vært rosa.
    Uansett er de sjarmerende og morsomme!
    De er kanskje franske? I alle fall har de sikkert tilhørt noen som har hatt litt mer enn til salt på maten :-)
    Artig - Liv

    SvarSlett