Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 18. september 2009

1/3 av livet....

..tilbringer jeg visstnok i dette rommet !
Ja jeg snakker om soverommet :-)
Det er faktisk veldig mye tid, selvom man stort sett sover..
Her skal man kunne hvile og lade opp batteriene.
Nostalgia er glad i farver, men i soverommet er det grått hvitt og blått. Gamle tømmervegger, skråtak, og furugulv. Lite har forandret seg siden huset ble bygget i 1915.



Soverommet ligger i andre etasje, og har gitt oss endel utfordringer på innredningsfronten.
Hvor oppbevarte egentlig folk klærene sine for 100 år siden...?

Løsningen for oss som har et soverom med skråtak i alle retninger, var at vi fikk utnyttet plassen under vinduet med kolonialskuffer (!) fra Sigdal. Disse passer faktisk utmerket til klær også :-)

Bak forhenget skjuler det seg et "walk in closet", ja er det ikke det det heter ?

Til tross for skråtak her også, får vi plass til det utroligste, i tillegg til klærene til far i huset.

Tømmervegger og panelte vegger har fått sjablonger fra Laura Ashley.



engler passer på..
Bildet er et oljetrykk fra slutten av 1800-tallet, parafinlampen også, mens de herlge englene i gips skal være laget av fengselsinnsatte en gang på 30-40 tallet og er idag blitt attraktive samlerobjekter.


Lene Bjerre sine lamper er en favoritt. De fleste lamper hos meg har noen år på baken, men disse passet så godt her synes jeg :-)




Gamle håndarbeider er jeg svak for. Tenk så mye flott våre formødre har laget som vi kan glede oss over idag !


I morgen er det ny loppemarkedshelg for mange, og ser ikke bort ifra at det blir en liten tur for meg også.
Nyt helgen !
Nostalgia


12 kommentarer:

  1. Så mange flotte ting du har... er sikker på at huset ditt er et herlig skattekammer...

    ja det blir nok en tur på loppis for meg også regner jeg med ... Kanskje vi møtes O=)


    Ha en fin helg..
    klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Hei.Virkelig nydelig blir helt måløs.Så fint.Det er så koselig med skrå tak synes jeg.De gammle tingene som er håndarbei så mye arbeid som ligger bak.Ha en riktig fin helg å att du finner mye fint i morgen på loppemarked.Bodil

    SvarSlett
  3. Tror hele huset ditt er et skattekammer!!!
    Så mye fint på soverommet ditt!!! Alt fra putene, stæsjet, englebildet og Bjerre lampa - vakkert, vakkert!!!!
    Blir rolig hos meg i helga... Ligger langflat med forkjølelse, snufs!
    Håper du finner noen fine skatter i helga - god loppisjakt!!!
    Kos deg masse, klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. kjære vene....
    dere har det vakreste soverom man kan tenke seg....
    så mange nostalgiske detajer...
    lykke til på loppis i helgen,selv er eg opptatt, men gjett hvor tankene mine er....
    klem og skjønn høstlig helg....

    SvarSlett
  5. Nydelig soverom! så lurt å bruke innredning fra Sigdal. Mange fine detaljer, likte spesielt godt sjablongen! Håper su får en fin kveld og en enda finere natt i det vakre soverommet ditt!

    SvarSlett
  6. Heisan.
    Tusen takk for kjempefin hilsen til meg i dag, setter pris på det ;o)
    For et flott soverom. Det er veldig kjekt å bevare den gamle stilen..
    Og så likte jeg så godt bildene du hadde på veggene dine! Engle og Jesus bilder passer så godt inn på et soverom!
    Riktig god helg til deg.
    J.

    SvarSlett
  7. Absolutt et supersjarmerende soverom;) ELsker alle disse skattene du viser oss- de fengslende lysestakene hadde virkelig en atmosfære over seg--skulle de innsatte bli som engler? Nydelige håndarbeid du viser- likte vledig godt putene med duene på, ja alt de kunne før i tiden!
    Håper du får en fin helg- med eller uten loppis;)

    SvarSlett
  8. Et soverom med sjel og sjarm:) Som resten av huset. Du har en så koslig stil. Riktig god helg.

    SvarSlett
  9. Du har innredet et soverom med sikker stil. Alt virket så lyst og fint.
    Liker godt englene og bilde ditt.
    Fint med dei gamle tingene.
    Ønsker deg en riktig god lørdag :)

    SvarSlett
  10. Det er nogle fine indtryk du giver af dit soverum, Nostalgia! Øjner jeg en fortræffelig udsigt fra jeres balkon ovenikøbet??

    Det lille porcelæns-barne-ansigt med sutten (hedder det også det på norsk)er sååå fint!

    Gord lørdag, klem Helle

    SvarSlett
  11. Gosh, for et nyyydelig soverom!! Så gjennomført i stil og farger at det er en fryd :) Sjablongborden likte jeg veldig godt og den passet jo utmerket inn i interiøret. Ellers har du jo så mange detaljer som virkelig GJØR rommet! Lekkert! Ha en god jakt på loppis :)

    SvarSlett
  12. Så vakkert dere har innredet soverommet deres, mange lekre detaljer og sjarme! Ønsker deg en herlig helg, Nostalgia: ) Klem fra meg

    SvarSlett