Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 25. september 2009

Pink Castle

Nostalgia viste for noen dager siden sine røde favoritter, en av dem er serviset Pink Castle
(eg. Britains Pink Castle )
som er produsert av Johnson Brothers.
Serviset finnes også i blått og hvitt...
Passelig nostalgisk...


Stort utvalg av deler til både kaffi og middagsservise.

Jeg har funnet rød/hvite servisedeler fra andre merker på Loppis og gjenbruksbutikker,
og bruker det sammen med Pink Castle.

Også Spode har sitt rødhvite servise paralelllt med det blå.


Tekannen står på ønskelisten.

En stor terrin likeså.
På Portobello Road i London finnes det en butikk som har ALLE delene,
kanskje neste Londontur...
Kanskje du foretrekker den blå varianten ?
Nostalgia

10 kommentarer:

  1. Service er nydelig... Liker dne røde utgaven jeg...
    Nå nærmer det seg helg...du skal vel gjerne på loppemarked du også...

    Nyt fredagen Klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Nydelig service!!

    God helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Denne varianten var jo kjempefin! Veldig vakker:)
    Konkurranse hos meg!
    Ha ein fin fredag:)

    SvarSlett
  4. nydelig tallerken hylle innlegg;)
    jeg bare ELSKET de damene oppå grisene som får ris;)
    superkule.
    i min tallerken hylle har jeg sko.
    den er på soverommet og har for tiden 6 par sko , pensko;) og tre vesker.
    ha en deilig helg

    SvarSlett
  5. Hei.Virkelig nydelig.Må si det en gang til blir helt måløs så mye fint du har.Det må du være forsiktig med vikelig fint.Synes det var fint i rødt varm farge.Ha en riktig fin Fredag.Klem fra Bodil

    SvarSlett
  6. Jeg har dette i blått! Ikke komplett men, skal vise det i anledning Ralfefarfars
    "Sjarmerende blått" i søndagens innlegg!!

    Ønsker deg en strålende helg! Klem ak;)

    SvarSlett
  7. Nydelig servise både i rødt og i blått. Liker begge:-)
    God helg til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  8. Jeg foretrækker alle varianter af disse fine stel! Har nogle kaffekopper i grønt, det er også flot!

    Nyd weekenden, klem Helle

    SvarSlett
  9. Så nyydelig service!!! Og jeg ville hatt rødt ja!! Synes blått er fint hos andre - jeg vet ikke, får det liksom ikke helt til med blått - da må det være sånn mørk, nattblå!
    Jeg har to skåler som jeg fikk hos bestemor en gang - de er røde og hvite. Er så glad i dem. Kanskje jeg skulle blogge dem en dag!!!
    Ønsker deg en nydelig helg, Nostalgia!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  10. Nydelig servise. Jeg har det i rødt på hytta, i blått og svart hjemme. Blir ikke lei av det...

    SvarSlett