Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 22. september 2009

Nostalgias røde favoritter



Inspirert av Ralfefarfars Paradis som gav oss utfordringen "sjarmerende blått", ville jeg idag vise noen av mine røde favoritter.

Rødt er en farve som jeg aldri blir lei av, og det er en farve som går igjen i nesten alle rom.


Sammen med hvitt blir ikke det røde altfor påtrengende og det gir også varme til interiøret. Rødt kommer jo også i så mange varianter...



Noen har nok sett disse tingene før for her blir litt gjenbruk av bilder,

men favoritter er favoritter :-)



Månskinnslampen som henger i karnappet er min absolutte favoritt,
og gir et vakkert lys om kvelden :-)


Hele året gjennom er "Pink Castle" mitt hverdagsservise. Mange har sikkert den blå varianten ?

Jeg husker at bestemor serverte iskrem i rødhvite skåler, og det har nok inspirert meg til mitt valg av dette serviset.


Jordbær


Aldri en dag uten, når de er kommet i butikkene..

Til frokost spiser jeg hele sommeren jordbær med vaniljekesam og banan :-)






Håndarbeid med røde broderier er bare så skjønne !

Vaskeposene kan brukes til oppbevaring av annet enn vasketøy idag :-)




Loppisfunn !



Den røde pannen blir bare brukt til kakao og kommer nok til å bli flittig brukt nå i kakaosesongen.

Dørslag, øse og fiskespade brukes også til dagen :-)





Prikkene til Green Gate finnes også hos meg ...



Har du noen røde favoritter :-)




Nostalgia

18 kommentarer:

  1. Takk for koselig hilsen.Mange nydelig ting du viser. Måneskinnslampen er bare nydelig, har ønsket meg en lenge.
    Broderiene er også flotte.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Marilyn

    SvarSlett
  2. Hei.Så mange nydelige ting i rødt.Enig med deg att det er en varm farge.Da blir det lunt.Rett borti hær som jeg bor er det ett hus i Jogendstil trur jeg.I Ålesund er det vell en del.Har lite peiling på hus stil.Ha en riktig fin Høstkveld i Bergen Klem fra Bodil....Ha vært en del i Bergen har en venninnde som bor dær....

    SvarSlett
  3. Masse koselige detaljer i rødt her hos deg..Likte spesielt serviset ditt jeg.Er det gammelt?God kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  4. Den måneskinnslampa er så nyyydelig!!! Så fint at du viser dine røde favoritter - rødt er jo så fint!!! KJempe fine broderier!!!!
    Ønsker deg en flott kveld! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. God kveld.....
    nydelig måneskinslampe.....ellers så har ikke jeg så mye rødt...jeg har samme dørslaget som deg i rødt:)
    ha en fin kveld
    klem edda

    SvarSlett
  6. Heisan..

    For et herlig og rødt innlegg...her var det mange fine skatter. Men måneskinnslampen var nå prikken over i'en,...nyyyydelig!! Klem

    SvarSlett
  7. Fine ting!
    Serviset er helt nydelig! Alltid like koselig å titte innom deg. :)

    Håper du får en fin kveld. Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Det var virkelig en vakker måneskinnslampe!! Ikke rart den er en favoritt. Og servicet da... sukk... nydelig :) Ja du har mange fine ting i rødt.

    SvarSlett
  9. Hej!
    Första gången jag besöker din blogg som jag måste säga är riktigt fin!!
    Tycker också om broderier!Mycket fint du visar!
    Kram Anna

    SvarSlett
  10. Mange fine saker i rødt!!
    Min mor har en lignende måneskinnslampe...og den er nydelig!!
    Liker bedre og bedre rødt jeg....før var det bare til jul!
    Synest det er så masse koselige ting og tekstiler å finne i rødt nå!!

    ha en fin kveld....og vi snakkes ved :o)

    SvarSlett
  11. Så fine ting du viser, spesielt godt likte jeg den hvite og rød koppen din.. Er det Spode? Jeg har nemlig et blått kaffekrus som heter blue castle fra Spode: ) Du, tror ikke produktene til L.Svendsrud selges i Bergen, men hvis du går inn på hjemmesiden hennes www.lillannsvendsrud kan du se hva hun har og bestille av henne. Hun sender også!: ) Jeg skal tilbake på utstillingen hennes til helgen, har bestilt 2 kopper slik jeg vil ha de: ) Ønsker deg en fortsatt fin kveld, klem fra meg

    SvarSlett
  12. Veldig gøy med detaljar i ulike fargar! Raudt er ein herleg farge, syns eg:) Ekstra spesiell til jul då, men og flott ellers i året.
    Du må ha ein herleg kveld:)

    SvarSlett
  13. God morgon!

    Eg blir såå glad av rødt! Det er fint! Samlar du på det fine serviset?
    Eg har desverre ikkje mykje rødt i min heim, sjøl om eg likar det godt føler eg ikkje at det passar så godt inn...

    SvarSlett
  14. Nydelig rødt innlegg Nostalgia...

    Rødt har vært min farge lenge.. Kjøkkenet mitt var rødt før..faktisk...
    Service ditt var kjempeskjønt... og måneskinnslampen din... så nydelige...


    Ønsker deg en fin - fin dag..Klem Kerstin

    SvarSlett
  15. Hei hei. Her var det mye fint å se. Nydelig den røde lampen din.
    Ser du er fra Bergen og jammen santen ser det ut til at du har et make hus som meg. Mitt er også fra 1915 og er i Bergen. Du har innredet det veldig fint. Morsomt å se en annen måte å innrede det samme huset på. Kommer gjerne innom bloggen din igjen og titter. Og du er selvsagt velkommen til min.
    Ha en fin høstdag.
    Trude :-)

    SvarSlett
  16. Flotte ting du har i rødt som er en koselig farge:-)
    Fortsatt fin dag til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  17. Hej! Blev så inspirerad av ditt inlägg att jag gjorde ett jag också ;-) Ha en fin kväll! Kram alexandra

    SvarSlett
  18. Behagelig lys i den røde lyslykten! Jeg bruker lite rødt i interiøret, men elsker mine to kakebokser med rødt mønster :)
    Fin blogg du har.

    SvarSlett