Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 29. september 2009

Skoleplansjer

... med botaniske bilder har jeg ikke, men er stadig på jakt etter for det ønsker jeg meg veldig...

Men jeg har 3 bøker ; "Pflanzenleben" fra 1913 i tre bind.

Praktfulle illustrasjoner og skrevet med gotisk skrift på tysk, må den bare oppleves !


Full av alle verdens planter med vakre illustrasjoner og beskrivelser både i farver og sort hvitt

Skulle gjerne hatt denne på veggen, men har ikke hjerte til å fjerne den fra boka..


alle illustrasjonene er beskyttet av silkepapir


små kunstverk



Jakten på skoleplansjer fortsetter...

Tuuusen takk for alle koselige kommentarer på mitt forrige innlegg !

Setter stor pris på alle sammen, men siden jeg er på jobb 13.5 timer per dag disse dagene så strekker ikke tiden til for å besøke alle tilbake. Kommer sterkere tilbake når jeg har fri :-)



Ha en deilig tirsdag !







Nostalgia


10 kommentarer:

  1. Hei!
    Vi har noen skoleplansjer (som vi ikke har lagt ut på blogshopen - Thomas og Livs Lyst...) -om du skulle være interessert!

    Ta tilfelle kontakt med meg på mail:
    Lifehere@hotmail.com

    Hilsen Liv ;O)

    SvarSlett
  2. koselig besøk av deg hos meg....vet du, slike skoleplansjer solgte vi på loppemarked for noen år siden...å æ e sikker på at det finnes noen som ikke har bruk for dem de kjøpte...igrunn fin disse plansjene....ha en vakker uke....

    SvarSlett
  3. heisann...
    nå fik du hjerte mitt til å smelte... nostalgisk er bare forbokstaven!!

    nyyydelige bøker!!
    og skolsplansjer,- tror vi må til sverige for å finne dem,- eg har aldri sett slike på loppis her...

    ønske -ønske- jeg også...

    lykke til på laaaaang dag på jobb!
    klemmer¨¨¨¨

    SvarSlett
  4. Så nydelige bøker med vakre bilder :)

    Ønsker deg en flott dag.

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  5. Heisan Nikoline... Nydelige bøker du har funnet...skjønner godt du ikke vil rive i dise bøkene... Jeg leter jeg også...men er ikke så lett å finne tydligvis....
    Håper du rekker å trekke pusten i de travle dagene dine...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Så fine! Skjønar kvifor du vil ha fleire:)
    Ha ein flott dag!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  7. Nydelige bøker!
    Det var lange arbeidsdager du har - du må slappe godt av når du kommer hjem! Ta vare på deg selv, vennen!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Hei..

    Ja det ønsker jeg meg og...noen store fine plansjer! Er så lykkelig for at jeg har funnet igjen Floraen i farger som hadde kommet på loftet. Koselig å ha fremme, men kan nok ikke rive bilder der heller...

    Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  9. god kveld.
    ja helt herlige disse plansjer du ønsker deg,de dukker nok opp snart skal du se,
    flotte bøker med nydelige bilder.
    ha en koselig kveld.
    fra sylvia

    SvarSlett
  10. Hei hei.
    Nydelig bøker du har. Et forslag til hvordan du kan pynte med sidene i bøkene er å få tak i et fint bokholderstativ. Der kan boken stå oppslått slik at sidene blir mer synlige. Jeg har en slik til en kokebok som jeg er så glad i.
    Ha en fin dag.
    Trude :-)

    SvarSlett