Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 27. september 2009

Loppemarkedsøndag

Det ble en tur på Loppis idag også.
Idag ble tre loppemarked besøkt, men gikk tomhendt fra to av dem...
I Åsanehallen fant jeg dette fine speilet . Ikke gammelt, men helt i min smak og med en vakker ramme og fin størrelse.





En liten Porsgrund sukkerskål designet av Nora Gulbrandsen, ble også med.


3 gele/ syltetøyskåler fra Hadeland kan også brukes til telys :-)
Det var lørdag som var den store "fangstdagen" for meg.
Fant du noe fint idag ?
Nostalgia



16 kommentarer:

  1. Hei skjønne Nostagia!

    Så kjekt med tre loppemarked på ein dag! Likte speilet kjempegodt.

    Ha ein fortsatt goood søndag!

    Klem therese dorthea

    SvarSlett
  2. hei på deg , nettopp vært i åsane,
    var nok ikke så mye skatter igjen ;)
    men fikk meg ny visp til kenwooden min,
    den er arvet etter mormoren min og har levd siden ca 1970, vispen var dårlig og er ganske dyr å bestille ny, så jeg ble over bedeistret da jeg kunne få en for fem kr;)

    ha en deilig søndagskveld.

    SvarSlett
  3. Jeg har vært bortreist hele helgen og har ikke vært på et eneste loppemarked. Jeg kjenner at det verker litt i kroppen når jeg ser alt det fine du har fått tak i:) Speilet ditt og de små skålene var knallfine!!!
    Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  4. heia... har hatt en travel dag du...
    var selv i åsanehallen,- fant litt knask,- men man må være der når det åpner,skattene farer fort....

    vakkert speil, og søte krukker...
    klemmer¨¨¨¨

    SvarSlett
  5. Heisan

    Kjekt å møte på deg..-.ble ikke tid til noe sankk desverre...
    fant en liten blå figgjo skål...det var det hele.. Men du fant du...skjølntr speil og skålene var også skjønne...
    Nå er det hell på loppemarkeder... bar ett igjen som jeg vet om ..smørås i oktober...

    Nyt søndagen... Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  6. fine ting :) Tre loppemarkeder på en gang er jo litt! Her har jeg svingt malerkosten :) Artig!

    Ønsker deg en fin søndagskveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. Heisann.
    Så mye fint! Skikkelig fangst denne helgen altså:)
    Ha en fortsatt fin søndagskveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  8. Hei på deg:)

    Det var fine saker du fant! Likte godt speilet, og koppene var jo så søte:) Du har jammen fåt med deg flere loppis, ble ikke flere på meg.
    Har holdt meg i heimen i dag, nå tror jeg det blir hekling resten av kvelden...

    Ha en fin ukestart, klem

    SvarSlett
  9. Så kjekt att du hittade så fina ting. Jag var på loppmarknaden i Åsane igår, men hittade ingenting.

    Hoppas att helgen din har varit fin!

    SvarSlett
  10. Phu - er det ikke travelt med tre loppemarkeder på en dag...smiler! Speilet var jo kjempefint - og jeg kunne godt tenkt meg den sukkerskålen - den hadde vært perfekt til disse strøsukkerposene jeg har!!!
    I dag har jeg funnet....regn, da jeg var ute og gikk tur. En god stund i sjeselongen med nesa i ei bok, skitne klær som skulle vaskes, og noen nye kubbelys klare til å tennes....ikke så spennende dag akkurat - men avslappende og fin lell!!!
    Håper du får en deilig søndagskveld, kjære du!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  11. Her har du funnet masse fint,nyelig speil.
    Det er lenge siden jeg var på loppis. Ha en fin kveld. Klem fra meg.

    SvarSlett
  12. Ja, det er mærkeligt, men nogen gange er der bare intet som falder i smag. Det kender jeg godt. Du fandt dog et fint spejl, synes jeg, så helt tomhændet gik du ikke hjem!!

    Håber du får en dejlig uge, klem fra Helle

    SvarSlett
  13. Har samme erfaring som deg; finner ikke alltid noe på loppemarked. Var innom et i går og fant noen små skatter, men dem får jeg vise senere. Trasket så innom gjenbruk og DER fant jeg stoler og masse annet fint:o)
    Rammen på speilet var sjarmerende og flott. Nei, det trenger ikke akktid være så gammelt, bare det passer inn i stilen en selv har:o).
    Flotte og praktiske skåler.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  14. Hei Så heldig du har vært på loppemarked denne helgen....
    koselig blogg du har hit kommer jeg tilbake.
    klem...Ellen

    SvarSlett
  15. SÅ mye fint du har funnet- jeg synes alltid du finner så mye fint;)
    ha en fin start på uka!

    SvarSlett
  16. Mormor hadde slike syltetøyskåler! Hun serverte snop i dem. Minner strømmer på..

    Klem!

    SvarSlett