Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 6. september 2009

Høstlige søndagssysler

Dagen i dag har vært preget av et særdeles skiftende vær.
Vi har hatt både sol og regn.
Mellom regnbygene har mannen i huset fylt opp den store kassen som vi fant i det gamle uthuset vårt med ved ,
mens mor har tatt frem symaskinen for å reparere klær.
Uff, her høres det ut som om det er veldig så tradisjonell arbeidsfordeling, men det er nok ikke fullt så ille i hverdagen :-)
Duken på bildet øverst, fant jeg på Tradera idag http://www.tradera.com/, en svensk nettauksjon, og var så heldig å få det vinnende budet. Gleder meg veldig til å få denne flotte duken med de vakre høstfargene :-)
Duken er fra tidlig 1900 tall.
Tradera er en svensk nettauksjon, men er en del av eBay. Her finner du alt mellom himmel og jord :-) Anbefales !

Her har det blitt fyllt opp noen trillebårlass :-)


Nå kan høsten bare komme, nå kan vi fyre i peisen.

Ønsker alle en deilig uke !

Nostalgia

15 kommentarer:

  1. Nydelig løper, fine farger til årstiden vi er inne i;) Vi må vel bestille litt ved her også, vi har varmepumper- men må fyre litt i tilegg- også synes jeg det blir sånn god varme nå man fyrer;) Ha en fin ukestart!
    Gratulerer med vinnerlykke- nydelig det du vant!

    SvarSlett
  2. Kan tro jeg gledermeg til å fyre i peisen igjen. Det er så herlig og god lukt i huset når det knitrer i peisen;) Ønsker deg en god start på uka.

    SvarSlett
  3. Flotte høstfarger på løperen din :)

    Det er koselig med vedfyring og lun god varme. Men her har det vært fint vær til en forandring, og min bedre halvdel er blitt lettere solbrent ;p
    Så enda drøyer vi fyringen litt, og håper på flere slike varme høstdager.
    Varmepumpen derimot er god å ha på om kvelden.

    Ønsker deg en god ukestart!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. Hei. Ja det var jammen ett kupp, nydelig løper, og den er jo skikkelig antikk også. Den må du ta godt vare på.
    Veden din ligger fint i kassen, og enda finere skal den brenne i peisen. Jeg bare elsker det. Bedere enn en god film det, å sitte der foran peisen og se på flammene som blafrer og spraker.
    Og så er det konkurranse inne hos meg!

    Ønsker deg en herlig uke.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  5. Det var en nydelig duk. det blir flott med den på et fint dekket høstbord.
    Herlig med vedfyring. Vi bruker bare strøm på badet, ellers er det vedovner som gjelder.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  6. Så gøy da og flotte saker hos deg!!
    Jammen har jeg lurt på hva Tradera var....og takk skal du ha for oplysningen:o)

    ha en fin dag:o)

    SvarSlett
  7. Så fint å kunne lagre opp litt ved sånn!!! Gleder meg egentlig til å fyre igjen - da blir det så lunt og godt. Tenne lys og kose seg med varme drikker. men ennå så lenge så tviholder jeg på sommeren...smiler!
    Nydelig løper du har fått tak i - så fine høstfarger!!
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Helt enig, det er så flott med gamle ting. :) Spesielt bruksgjenstander, syns jeg. Så flott det så ut med ved i den kassen. :)Slikt minner meg om høst.

    SvarSlett
  9. Herlig med slike flotte gamle ting, fine høstfarger:)
    Supert vindu!
    Ha en fin kveld og ny uke!!

    SvarSlett
  10. *forelsket* den duken var virkeleg berre nydeleg.

    Eg har nokre gamle lommetørkler ein eller annan plass som Tante Judith har laga, om eg finner dei att i alt det vekkpakka rotet mitt så skal eg sende dei til deg. For trur dei vil passe mykje betre inn hjå deg enn meg. :D

    Ha ei strålande fin veke.

    SvarSlett
  11. Skjønner at du også er fan av gamle ting! Det er jo bare så koselig :) Det speilet med lysestaker som ligger i kolonnen her til høyre er forresten superlekkert! God historie er det også.
    Sen høstklem fra Stine

    SvarSlett
  12. Så mysigt med en massa ved, hösten kan komma nu :-). Vad kul att du ville vara med på SIB, jag har lagt in dig som medlem nu, blir glad om du vill länka med SIB"blomman". Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvarSlett
  13. Her er det også ofte veldig tradisjonell arbeidsfordeling. Det er rart, men det funker best sånn...:-)
    Morsomt å handle på nettauksjon. Flott løper du har fått kjøpt deg.
    Super duke til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  14. Takk for hilsen, veldog koselig :-)
    Krisitn

    SvarSlett
  15. Tillykke med at du vandt budet på denne flotte bordløber, vi får vel et foto når den ligger på dit bord?

    Godt at begynde at samle ved til vinterens fyringer.

    Klem Helle

    SvarSlett