Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 26. september 2009

Mer Paisley og Loppemarkedkupp

Nok en lørdag og loppemarked. Nostalgia rakk bare et i dag, men fikk med seg et besøk hos Anemone og kjøpte både roser ....


..og en ny pute.
Har vel ikke akkurat mangel på puter, men denne klarte jeg ikke å motstå :)


Nok en gang Paisley....


På Loppemarked i Åsanehallen var det mye folk idag, og Nostalgia gikk lenge rundt og lette før det endelig ble litt handel

6 gamle pannelokk i kobber vil bli dekorativt på kjøkkenet mitt...



En gammel kobberkjele ble også med hjem og får sikkert følge av blomster.

Fortinningen innvendig var helt perfekt, så denne kan også brukes til matlaging !



Skjønn liten mugge fra Sarreguimines i Jugendstil




Litt gammelt kjøkkenutstyr ble også med hjem.


Til slutt en artig form til å servere kyllinggryten i :-)
Ikke gammel, men kjempesøt !
I morgen er det søndag, og kanskje det blir en tur til på Loppis.
Ny dag nye muligheter !
Nostalgia

14 kommentarer:

  1. Synes det er like spennende hver gang å se hva dere finner på loppemarkedene!!! Kanskje jeg burde se å komme meg avgårde jeg også!!!
    Syntes puta var lekker - og gjorde seg godt i stolen din!!! Ellers var det mange fine ting du hadde fått med deg hjem! Likte godt det gamle kjøkkenutstyret - og kyllingformen -den var jo bare kjempe søt!!!
    Fortsatt fin lørdagskveld!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. heisan...
    du har da funnet mye på loppis!! Flotte skatter!! (selv drar eg en tur imorgen...)
    nyyydelige roser fra anemone...
    ha en kooooselig helg videre...
    klem, magny

    SvarSlett
  3. Høres ut som du har hatt en perfekt dag med loppemarked og flotte kjøp. Det er kjekt når man finner ting man faller for :) Den kylligngryteformen var jo morsom :)

    Ønkser deg en fin kveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. Nydelig pute;) Og den kyllingformen var artig;) Blir jo nesten inspirert til å lage mat ;)
    Lykke til på morgendagens loppis!

    SvarSlett
  5. Hei på deg:)

    Må si jeg er imponert over din fangst i dag!
    Virkelig fine ting du fikk med deg hjem...
    Koselige bilde fra stuen din også, flott stol og skjønne blomster:) Ønsker deg en fortsatt fin helg...stor klem

    SvarSlett
  6. Heisann Nostalgia!

    Så masse du fekk med deg heim i dag! :-D Kan tenke meg det var kjekt på loppemarked! :-)

    Fortsatt god kveld, og ha ein fin søndag i morgon!

    Klem fra Therese Dorthea

    SvarSlett
  7. Må sei eg syns du har fått tak i mykje bra i dag, både nytt og gammalt!

    SvarSlett
  8. Dette ser ut til å ha vært et innholdsrikt loppemarked. Ikke ofte en ser så mye fint. Du var nok veldig heldig. Gammelt kobber er flott på kjøkken.

    SvarSlett
  9. Hei hei
    Nydelige ting. Å jeg blir så glad over alle de skattene du viser. Her ble det ikke funnet noe annet enn et bittelite fat til 20 kroner. Men jeg er glad for fatet. Ønsker deg en herlig søndag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  10. God morgen Nostalgia...
    Jammen var fangsten stor i går... Masse flotte ting du fant deg... Liker så godt de fil de fer sakene...
    Har noen kobber saker jeg også...
    Puten var kjemepskjønn og rosene var nydelig...
    Ønsker deg en fin søndag... Lykke til på loppis i dag også.. tenkte jeg skulle til Åsane...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  11. Så mye fint du har fått med deg fra loppemarkedet. Likte godt kobberlokkene, de var flotte, ja det andre også. Eg tror eg bor på feil sted for her er det aldri loppemarked. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  12. Hei hei.
    Det ser ut til at du koste deg på loppis ja. Jeg kom meg ikke så langt.
    Så mye fint du fant. Likte så godt muggen og den fine vasen. Jeg er så glad i fine gamle vaser.
    Ha en fin fin søndag i ruskeværet.
    Klem Trude :-)

    SvarSlett
  13. Hei.Så mye fint du fikk tak i på Loppemarked.Du har det så koslig er så fin stolene dine fin varm rødfarge.Blir så lunt å koselig synes jeg.Dær har det vært koselig å ha sittet med heklingen og go kopp kaffe hi hi ...Ha en riktig fin Søndag å så håper jeg att det blir mye fint du får med deg hjem i dag...Klem fra Bodil

    SvarSlett
  14. Heihei
    Kjempeflott blogg og flotte loppisfunn!Du vet vel ikke om noen loppiser eller noen bruktmesser jeg Må besøke på mitt Bergens besøk 8-20 oktober?Ha en flott søndag!
    klem

    SvarSlett