Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 7. mai 2012

Et skafferi...

(bilde fra countryliving)
...kunne jeg godt tenke meg.
Et slik som på bildet her,

(bilde fra Countryliving)

Eller kanskje dette ?
I gamle dager var det ofte et spiskammers eller skafferi i tilknytning til kjøkkenet.
Jammen kunne vi trengt det idag også, ikke minst for å gjemme bort kjøkkenapparater  :-)


Jeg venter fremdeles på et skafferi, men aner et håp om ikke altfor lenge,...
Skiltet står i allefall klart !
:-)


Inn til videre får dekorative flasker pryde kjøkkenhyllene og ikke stå i skafferiet :-)

Nostalgia

9 kommentarer:

  1. Ja helt flott...da har du skiltet klart :)
    Er bare så fint med skafferi....

    håper det står bra til med deg !!
    klem!!

    SvarSlett
  2. Husker min farmor hadde spiskammers. Det var rene skattekammeret for oss barn. Her stod kakebokser og syltetøyskrukker på rekke og rad. Gode barndomsminner.

    Lykke til med skafferiet!

    SvarSlett
  3. Koselige bilder!
    Min mormor hadde spiskammers, men jeg kan med skam å melde ikke påstå at det var særlig lekkert eller koselig der. Huske best at det var mørkt og kaldt, og at det luktet gammelt fett. MEN! Hun hadde også anretning, og det var var rommet sitt! Et gjennomgangsrom mellom kjøkkenet og spisestua der du kunne sette fra deg fat til middagen, og det var skap på skap med glass og porselen.
    Tror jammen jeg kunne ønske meg både spiskammers og anretning *S* - Liv

    SvarSlett
  4. Håper du snart får skaffet deg et skafferi....hi,hi.
    Nydelige bilder!

    Klem Camilla

    SvarSlett
  5. Å ja takk, skulle gjerne hatt et skafferi!! Takk for hilsen hos meg også. Ja, vår lille hund veier bare 2 1/2 kilo og en av naboene har en Leonberger...ja, du kan sikkert se for deg størrelsesforskjellen. Leonbergeren er så utrolig snill mot henne, rygger tilbake ved det minste bjeff og viser tydelig underdanighetstegn. Litt interessant å se hvor lite størrelsen betyr i hundeverdenen.

    SvarSlett
  6. Ja så enig med deg , skulle gjerne hatt et spiskammers sånn som i gamle dager.

    SvarSlett
  7. Jatakk til et skafferi:) Koselige bilder hos deg:)
    Ha en fin dag,klem

    SvarSlett
  8. Ja, det ville være skønt at eje et spisekammer som vi siger i Danmark. Godt du har skiltet parat, så kommer det nok snart!!

    Klem Helle

    SvarSlett
  9. Safferi er altså ordet på matboden min. :)
    Eg har ei matbod på 1,1 kvm på kjøkkenet. Og ja det er godt den har ei dør eg kan skjule alle desse kjøkkenaperatene bak.

    Ha ei fin helg.

    SvarSlett