Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

mandag 28. mai 2012

Nostalgiske bakebøker..


Kan være fornøyelig lesning :-) 

De lekreste kaker blir presentert...


... i denne bakeboken som er utgitt av Freia.


En viktig ingrediens er selvfølgelig bakepuleveret fra Freia.
Legg merke til at boka kostet kr 2.-
 :-)


Royal bakepulver har jeg ikke hørt om før, men den fantes nok på 50-tallet og de ga også ut en egen bakebok..


Det er noe med farvene,.. jeg synes det oser 50-tall av disse illustrasjonene  :-)


Litt formaninger til Husmoren...


Kjønnsrollemønsteret har endret seg en del siden den gang ...



Her er dagens verandalektyre, og du kan finne lignende på bruktbutikker og loppemarked  :-)



Ha en fin uke !

Nostalgia

3 kommentarer:

  1. Har mange gamle kokebøker. Bl.a. ei slik matlærebok.
    Syns det er spennene å lese i dei.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  2. Så gøy å se!
    Herlig;)
    Fin ukestart til deg.

    Klem Camilla

    SvarSlett
  3. Freias bakebok bruker jeg faktisk fra tid til annen - slett ikke dum. Gamle kokebøker er artige, og jammen er de budbringer av kultur- og mathistorie. Mye man kan lage, men noe kan man glatt hopper over *S* - Liv

    SvarSlett