Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 3. mai 2012

Sommerfarger...


Blåturkis er en farve som jeg forbinder med sommer...


Og på soverommet vårt er det sommer hele året.... :-)

Denne knagrekken på bildet over her hadde akkurat denne farven da jeg fant den...


Og da jeg fikk tak i denne "herrebetjenten" så var det naturlig å la denne få samme farven.


På knaggrekken henger det fine nattkjoler i gammel stil fra den egelske kjeden Past Times,
 men bare til pynt..


Bilde fra Belgisk loppemarked...


... og en turkis engel laget i Bergen fengsel på 50-tallet.

Solen forsvant i ettermiddag og ble erstattet med regn, men ønskes varmt velkommen igjen.... :-)
 


Nostalgia

8 kommentarer:

  1. Så koselig bilder, syns og at blått passer så godt til sommeren, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth <;)

    SvarSlett
  2. Slike engler har jeg også - har funnet tre stykker hittil.... Så gøy å høre at de ble laget i fengselet! Tro om mine ble laget der også?

    SvarSlett
  3. Å så vakkre ting på soverommet ditt.
    Nydelige engler, og så fint de står der med fine bildet.
    Alt passer så godt sammen, og er så gjennomtenkt.
    Flinke deg:)

    Klem Margareth

    SvarSlett
  4. Nydelige fine ting fra soverommet ....nydelig farge ....sommerlig er den også......

    Åja du skulle nok vært med men vi får ta en tur snart :)))

    Fin ukeslutt til deg min venn
    Klem

    SvarSlett
  5. Nydelig blåfarge og nydelige gjenstander!
    Sommerstemning!
    Ønsker deg en fin fin fredag, og en fabelaktig helg!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  6. Heisann:)
    Nyydelige blåfarger:) Må si jeg har en forkjærlighet for blått selv jeg:)
    Englelysestakene er bare helt skjønne, og ellers flotte ting du viser:)

    Ønsker deg en finfin helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  7. God morgen min venn!

    Så flotte bilder fra soverommet. Nydelig farge du har malt med, og så koselig med betjenten!

    Ønsker deg masse lykke til i dag, varm klem

    SvarSlett
  8. Så mye fint! Likte spesielt godt den herrebetjenten :)
    Nå har jeg endelig fått lagt ut noen bilder fra bryllupet vi feiret her i helgen på bloggen min.

    SvarSlett