Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 11. mai 2012

Sjarmerende møbler.....



Ikke et vondt ord om IKEA eller noen andre møbelprodusenter, men jeg tviler på at man finner så mange av dagens  møbler i daglig bruk om 130 år ....

Denne store kommoden er jeg fryktelig glad i. 
Den er fra slutten av 1800 tallet og er utrolig rommelig i tillegg til at den er flott å se på.


Stor og solid og med vakre detaljer, denne skal aldri males....


Det kom nok noen gloser da denne ble båret opp trappene stor og tung som den er , men det er glemt nå.


I tillegg til å romme alt vårt sengetøy, har det blitt plass til min lille samling med gjenstander  med rosemaling fra Os , Osmaling :-)


Trykk med " Gi oss idag vårt daglige brød" med ramme i dragestil, gjenstander med osmaling.. Alt fra slutten av 1800 tallet :-)


Nasjonalromantikk og fargeglede :-)

Ha en fin fredagskveld!

Nostalgia



7 kommentarer:

  1. Nydelig fin kommode og vakre ting som er opp på.
    Flott arbeid på alt sammen

    Fin fredag til deg min venn håper det går på frem

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. En flott kommode. Noe i samme stil som den jeg har.
    Og nå har jeg vært så heldig å få en til. Men det er med skatoll. Vet ikke om de heter det disse gamle.
    Skal vise bilde av den når jeg får den i hus. Det må bare bli litt oppholdsvær først så jeg slipper å kjøre den på henger i regnvær.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Kommoden er et godt stykke håndverk, og sammen med de rosemalte tingene ble det en stemningsfull krok.
    Jeg blir så jublende glad når slike flotte møbler får beholde sine vakre karaktertrekkog ikke bli ødelagt av maling. Nå tror jeg kanskje det hvite bølgen er på vei ut, men jeg ser at det males like iherdig- bare i retrofarger eller lys grønt....
    God helg til deg - Liv

    SvarSlett
  4. Ja det var den gangen møbler ble laget for å holde lenge. Flott kommode dette. God helg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Det er noe helt spesielt med det som er gammelt...Jeg blir varm om hjertet når jeg ser møbler med historie.

    SvarSlett
  6. Hei.Så mye fint Love it Riktig fint.Ha det som det er du det sies at det ikke er antikk lengere hvis det males eller blir gjort noe med det gammle.Nydelig.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil Velkommen til min nye blogg Boi Huldreblom

    SvarSlett