Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 26. august 2010

forvandlingen ....


For noen dager siden kjøpte jeg dette stativet, men da så det slett ikke slik ut,
men slik.


Stativet har en gang vært mørkbeiset og lakkert og deretter malt for så ha blitt utsatt for malingsfjerner.
Rester av maling fantes under selve stativet.


Nostalgia sverger til at gjenstandene skal få være så orginale som mulig.
  Siden dette allerede hadde vært gjennom skiftende smak hos tidligere eiere og ikke lenger var i den opprinnelige stand, valgte jeg å male det,...



Forbildet var denne hengeren som jeg en gang kjøpte på loppemarked og som har hatt denne farven siden jeg kjøpte den.
På jernvarehandelen fant jeg en farve som var så nær opp til denne som jeg kunne finne
S3020- B10G



På soverommet fantes det fra før av mange detaljer i akkurat denne farven,
Ikke minst det gamle bordet i orginalfarve fra 1860 :-)





Nostalgia

20 kommentarer:

  1. Ble kjempestilig når du har denne blåfargen som går igjen på flere ting.
    Lekkert!

    SvarSlett
  2. Stativet ble virkelig lekkert, og jeg synes også at det er en lekker farge du har funnet fram til.

    Alle detaljene du viser fra ting i omtrent samme farge, gir et kjempefint inntrykk.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Det ble kjempe flott...en nydelig farge.
    Er bare liiiiiit misunnelig.
    Ha en fin kveld
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så fint det ble, nydelig blåfarge:)

    Ha en fin kveld.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  5. Myyye finere nå ja,herlig farge. :)Klems.

    SvarSlett
  6. Syns den "hengeren" er kjempefin. Ble veldig fin i den fargen. Ser ut som den passer godt sammen med dei andre malte tingene du har på soverommet.
    Nå er det faktisk helg igjen i morgen. Det går så utrolig fort. Har frihelg, men fullt opp med program. Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  7. Vakkert!!!! Og stativet er jo så flott!!!! ndelig bord, forresten:DDD Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett
  8. Dette blei kjempefint !!!Ha ei god helg ! Klem.

    SvarSlett
  9. nydelig.....!!
    nå gjenstår bare kleshengerne..??
    ha en fin helg,

    klem,magny

    SvarSlett
  10. Vakkert!

    Fantastisk flott farge -og spennende med alle de vakre tingene som plukker opp den samme fargen. Gjennomført og lekkert!

    Nyt kvelden!

    Tove

    SvarSlett
  11. Dette blei flott! Skikkeleg personleg og gjennomført!

    SvarSlett
  12. Nydelig nydelig:)
    ha en fin fredag..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  13. Så flott det ble, og en fin råd tråd i fargen!! JEg synes det blir så pent når man har endel i like farger og nyanser, så gjennomført. Og det bordet, ja jeg misunner deg veldig der. Ha en flott helg, klems...

    SvarSlett
  14. Det ble kjempe fint!
    Nydelig blåfarge.
    Håper du får en fin helg.
    Klem Igi

    SvarSlett
  15. - Og det vart flott!!
    Riktig god helg:0)

    SvarSlett
  16. Så delikat den ble, og det var en riktig vakker blåfarge du hadde funnet fram til.
    Nydelig meg små match-points gjennom rommet. Bordet er jo aldeles fornydelig!
    Riktig god helg til deg - Liv

    SvarSlett
  17. Herlig farge du har valgt. Stativet ble kjempe fint og alle de fine tingene du viser.
    Ha en god helg
    Trude :)

    SvarSlett
  18. Hei.NYDELIG blå farge.Kjempe fint ble det.Ikke mye som skal til for det blir stor forandring.Kjempe fint.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  19. Måtte bare stikke inn for å se hvordan det stativet ble:)...kjempeflott:)

    Ha en koselig kveld:)

    SvarSlett
  20. Så nydelig. Du viser bilde av engelen "min". Jeg har maken,men tar den bare frem til jul. Heretter skal den få en fin plass også resten av året. Takk for at du viste meg muligheten.

    SvarSlett