Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 19. august 2010

Stilblanding



 Et kinesisk bord, jugendveske og Madonnabilde...
Det eneste de har til felles er at fargene står fint til hverandre og at de en gang er funnet på et loppemarked.


 Det gamle bordet har en gang vært en skjønnhet med vakre detaljer.
Nå er det falmet og slitt og man ser at det i noen år har vært glemt og forsømt.


Gjemt i en krok på loppemarkedet stod det og alle gikk forbi.
Nostalgia jublet, noe så vakkert !
 Bordplaten er slitt...


 ...og det gjør ingenting at den får følge av ...


....denne vakre jugendvesken som også har sett sine beste dager.
Hvem er vel uten lyter etter et langt liv ;-)

Nostalgia

12 kommentarer:

  1. Heisann...
    nei hvem er vel uten lyter...og det passet sammen uansett..
    kos deg og nyt kvelden...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Ja, vi har vel alle våre lyter. Syntes det passet fint sammen.
    Ha en fin kveld.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Synes det var en fin blanding som passet godt sammen :-)

    Ha en flott torsdagskveld :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig fin blanding.....flotte farger sammen
    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  5. Så herlig stilblanding,det er blandingen av gammelt og nytt som gjør et hjem koselig. :)Klem.

    SvarSlett
  6. helt enig me di andre. Passaa fint sammen.. Viktig å blande litt :)

    SvarSlett
  7. For en skatt av et bord- jeg blir mer og mer glad i det unike- det som man ikke kan sette et stempel på ikea fra...og du har jo såå mange slike nydelig gjenstander;) Jeg liker også å balnde litt forskjellige stiler;)

    SvarSlett
  8. Og noen bærer sin alder og sitt levde liv med verdighet!
    Nydellige farger sammen, og den lille veska var jo en skjønn skatt!
    Det er morsomt å sette sammen slike små grupper, og du mestrer jammen kunsten!
    Regnværshilsen fra Liv

    SvarSlett
  9. Å for et nyyydelig bord, du har bare så mange fine skatter! Og den vesken var virkelig spesiell, så bra at du reddet den:)) klem

    SvarSlett
  10. Masse flotte ting du har Nostalgia... vesken var kjempefin...Bordet også...
    Du har mange flo9tte skatter du =)

    Jeg skal være på jobb kl 07 i morgen ..så da blir det ingen hagevandring..hihihi.
    Klemmer =9

    SvarSlett
  11. Godt vi ikke alltid må ha noen annen grunn enn at det rett og slett passer sammen ;) Et fint stilleben.
    Ha en fin dag.
    Klem Trude :)

    SvarSlett
  12. This is so wonderful.

    Hugs Riet.xx

    SvarSlett