Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 20. august 2010

Plommer fra Hardanger


Det er mye bra som kommer fra Hardanger.


Mine foreldre har kjørt gjennom vakre Hardanger idag,
og kjøpt med seg 5 kilo deilige plommer.


Mmmm, disse har jo ikke all verdens holdbarhet...
Her blir det fråtsing noen dager :-)


Ha en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

17 kommentarer:

  1. MMMM dette så deilig.....
    plommer er godt..
    Og skjønn glass skål de ligger i også..

    ønsker deg en fin helg...
    klemmer Kerstin

    SvarSlett
  2. Hehe, sitter her med de samme plommene, de var såvidt komt i butikken i dag. De ble revet bort :)
    + rødvin. Nam nam nam
    Ha en fortreffelig kveld med fråtsing
    *Siv*

    SvarSlett
  3. Ååååå de så deilig ut...
    Kos deg masse med plommer i kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Oi, det der såg godt ut. Lurer på om eg kan lure mannen på ein liten tur innover fjordane her i morra.
    Eg har så lyst til å få meg eit blåplommetre i hagen. Det er dei beste knaskeplommene eg veit om.

    Ha ei strålande fin helg. :)

    SvarSlett
  5. Ja plommer er jo så godt. Det går ann å frotse litt med det. Vi frotset i plommer i fjor. Da hadde vi mer enn vi klarte å bruke opp. I vinter har to av våre fire plommetrær frøset, og det to andre har fire-fem plommer tilsammen.
    Snakk om nedtur. Må nok kjøpe noen plommer å kose meg med en dag.
    Ha ei flott helg :)

    SvarSlett
  6. Mmmmmmm plommer er farlig godt - og disse så saftige og deilige ut!!!
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. heisan.
    å så nydelige fristende bilder,plommer er såå godt,
    å jeg elsker plommesyltetøy,men bitte litt surt må det være.
    skjønt fat du har dem i,
    kos deg masse med dem.
    ha en flott helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Å,det så godt ut. Søte bløte plommer er bare så godt.
    Ha ei fin helg
    Synnøve

    SvarSlett
  9. Dejlige broderier er også fra Hardanger, nyd blommerne!

    Klem Helle

    SvarSlett
  10. De så riktig fristende ut...nå fikk jeg vann i munnen:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  11. Ja, nå er det reine frukthagen her i Hardanger. Vi blir så bortskjemte vi som bur her, og frukt er jo så godt !! Ha ei fin helg. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  12. Ja de så deilige ut. kos dere og ha en god helg.
    Trude :)

    SvarSlett
  13. Det er kjempegodt med plommer! Ha en fin helg.

    Klem

    SvarSlett
  14. De så deilige ut...vi får nesten ikke plommer iår. Har kjøpt et nytt tre så jeg håper avlingen bedrer seg etterhvert.
    ha en fin helg.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  15. Å no fekk eg grådig lyst på plommer altså ;-)
    Flott blogg du har!

    God helg!

    SvarSlett
  16. Åhh...de plommene så fristende ut og så har de så fine farger, jeg skal kjøpe meg en kurv neste gang jeg er i butikken. Det gamle bordet ditt og Madonna bildet lengre ned var kjempefine, du har jo så mange flotte gamle skatter! For ikke å snakke om speilene dine!! Helt nyyydelige er de!! Ha en flott søndag, her skinner solen så vakkert kl.07.00. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  17. Dette så godt ut....trodde ikke plommene var modne ennå!!
    Vårt tre som pleier å bære mye frukt er bare sorgen i år!!!

    Ha en fin søndag Nostalgia

    SvarSlett