Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

mandag 30. august 2010

På kuleføtter


Ser du hva dette er ?


En bordskåner !

En liten 100 år gammel skatt....
Håndmalte blomster på porselen.
Jugendmønster...


......på tre små kuleføtter.

På en kort tur innom Fretex på vei hjem fra jobb dukket denne skatten opp til en billig penge :-)
Passer superdupert til å sett fra seg noe varmt som en tekanne eller kanskje noe annet ?

Jeg rydder stadig, og for hver ting som kommer inn går det stadig minst en ting ut :-)
Dy finner bruktbloggen min her.
Nye ting legges ut utover kvelden.


Nostalgia


11 kommentarer:

  1. Så heldig du har vært da.Den var nydelig...
    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig bordskåner, flott liten skatt du har funnet deg:)
    Ha en fin uke.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  3. Så fin at den nesten ikkje går an å bruka i frykt for at den skal slå sprekker o.l.!
    Du har verkeleg masse flott i nettbutikken din, håpar eg kan gjera nokre "kupp" der når me er komne i orden i "nyehuset" og eg veit kvar eg skal ha diverse...
    Riktig god kveld til deg:0)

    SvarSlett
  4. Den var virkelig lekker. Skjønner godt du ikke greide å gå forbi denne.

    SvarSlett
  5. Denne var vel utrolig flott?
    Nesten fin bare å ha framme som pynt denne...

    SvarSlett
  6. Den bordskåneren er nydelig. Hyggelig og kunne ta i bruk:DDD klemz

    SvarSlett
  7. Bedårende bordskåner, ser ovenikøbet ud som on den er håndbroderet?

    Hav en god uge, ven!

    Klem Helle

    SvarSlett
  8. Så skjønn bordskåner du har fått deg da... nydelig.. ja skattene dukekr opp innimellom..

    utrolig mye fint du legger ut i butikken din ...

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  9. Hmm er det det det er ja. Min mor har en lignende, men jeg har aldri skjønt hva den skal brukes til. Nydelig. (skal ringe mor og nevne det he he)

    Tudelu
    Randi

    SvarSlett
  10. This is so wonderful.

    Hugs Riet.xx

    SvarSlett