Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 10. august 2010

Høyt på strå....


Nelly vet råd :-)
Hun holder seg stort sett utenfor hønsegården og for seg selv, og flyr inn og ut når det passer henne. Ser hun at de andre får puffet ris, så kommer hun styrtende.
Nelly er den eneste igjen av kullet på 4 som vi kjøpte i Påsken. De tre andre har måtte bøte med livet siden vi ikke hadde bruk for tre haner ...

Før sommerferien var vi atter ute for å få flere høner for å gi Lotta, Agda og Nelly selskap. Denne gangen ser det ut til at de 4 kyllingene er to haner... og to høner...



Tarzan er en flott unghane


Her er konkurrenten Alfred


Og til slutt lille beskjedne Molly med fjær på beina og Druzilla som har et voldsomt temperament.


Her plukkes det puffet ris,...:-)




Nostalgia

8 kommentarer:

  1. Hehe..smart dame..Hvordan er det å ha høner?? Er det mye arbeid med ren gjøring? Min mann har lyst på, men jeg er litt tvilende jeg da..Har ei moskusand som mangler ei dame foreløpig, og den skiter ganske så mye, og det er ikke akkurat faste kaker som kommer, derfor er han innegjerdet..Ikke særlig for ungene å plaske i de kakene,hehe..klems

    SvarSlett
  2. så elegante og flotte høner...!
    har fått vite det er hønsehauk som har vært på ferde hos oss.. trist!
    kose dere masse*** klem,magny

    SvarSlett
  3. Så koselig..her så det veldig harmonisk ut:))

    Ser ut som de nyter sommeren fremdeles, og det går jo heldigvis fint med temperaturen i dag! Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så staselig høne da...

    spennende dette når dere får nye medlemmer..

    Ønsker deg en fin uke videre..:

    klemmer =)

    SvarSlett
  5. Ååå, det er såå trivelig
    med klukkende høner...

    SvarSlett
  6. Så artige navn dere har på hønene deres! :))
    Må dere liksom "se an" personlighet og temperament litt før de får navnet sitt?
    Tenker på Druzilla feks...? :)

    Koselig innlegg!
    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  7. Hyggelige hønebilder :)
    Har ikke høne selv, men min bror har, og det betyr at det blir noen egg på meg også, mmmm, hjemmeproduserte egg er best :D

    SvarSlett
  8. Med to av hvert kjønn skulle det vel ikke bli noe sjalusidrama.

    De er nydelige alle sammen og riktig flotte navn har de også fått.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett