Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 11. august 2010

Høstmørke ?


Idag kjentes det nesten slik ut. Det har vært grått og trist ute og jeg følte en akutt trang til å tenne lys inne da det ble kveld...
Ute snekres det, og den nye uteplassen  er straks ferdig med tak og det kan jo bli godt å ha fremover :-)


Forhåpentligvis er det enda noen fine dager igjen av sommeren. Imens tenner jeg lys og gleder meg over brikken og det flotte oljetrykket som jeg fant på loppemarkedet i Belgia i sommer :-)




Ha en fiiin kveld !


Nostalgia

13 kommentarer:

  1. Hei.Kjempe fine.Nydelig.Koselig med levede lys.Har tent en del levende lys jeg å nå om kveldene.Begyner å mørkne nå.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Så fin stemning...for noen fine ting du har. Tror du må være det man kaller en tingleter...det er vel ikke et eget yrke ...snarere et kall. Ha en herlig kveld..klem

    SvarSlett
  3. så nydelige bilder..
    ja det er sant,- føles som høstmørket trenger på, selv om det er fin temeraturer- sommeren svinner sakte hen,- alltid koz med lys...
    vi brenner lys hver kveld uansett!
    :o)
    klrm, snakkes¨¨*

    SvarSlett
  4. Herlige bilder. Ja, nå er det mørkt ute (og det pøsregner etter kraftig torden for litt siden) og lysene er tent. ha fine dager vidare......klem.

    SvarSlett
  5. Heisann!!Nydelige bilder,fikk så stemning jeg at nå er det tent masse lys her også,takk for tips!!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Herlieg bilder... litt høst over de...

    føler også at det er høst...men det er meldt fint vær fremover... så kanskje vi får føle sommern litt...

    klemmer =)

    SvarSlett
  7. Virkelig nydelig det oljetrykket- godt at du fikk med deg noen skatter fra Belgia;) Vi har hatt en fin sommer dag i dag- og jeg håper på det samme i morgen. Men det er koselig å tenne levende lys inne nå ja;) Her er det fortsatt ganske lyst ute også;) håper du får en fin dag i morgen;)

    SvarSlett
  8. Å! så fine lysmansjetter! Nydelige faktisk :)
    Loppemarked i Belgia høres helt greit ut du ;)
    Har vert på antikk/brukt messe i Tongeren ett par ganger, og det er ikkje så verst akkurat ;D Ha ein fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  9. Du har så utrolig mye vakkert omkring deg.

    Ja, det er blitt litt lystenning her også. Lurer på om jeg skal resignere når det gjelder flere sommerdager. Like godt å planlegge masse høstaktiviteter og tre litt perler.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  10. Har tent lys i kveld eg også. Hausten kjem altfor tidleg i år. Men visste jo at den var på veg, for to dagar sidan så såg vi gjess som flaug sydover og då er jo det haust då.

    Vi har også nett holdt på med ny uteplass, men vår er ikkje under tak, noko som eg skulle ønskje den var i dag ja.

    Ha ei fin veke vidare. :)

    SvarSlett
  11. Nydelige ting, godt å tenne lys på slike mørke dager. Høres herlig ut med en uteplass med tak. Har vært mange dager her der en godt kunne sittet ute, visst en bare hadde et tak å sitte under. Har jo vært ganske god temperatur selv om det drypper litt innimellom. Håper på en slik uteplass med tida her også.
    Ha ei flott helg :)

    SvarSlett
  12. Så deilig og få uteplass under tak:)
    Flott bilde du har kjøpt deg...
    nyt dagen
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  13. Heisan..

    Her var det stemningsfull og fint!
    I dag skinner solen heldigvis, vi får satse på at det varer hele helgen:) Klem fra meg

    SvarSlett