Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 13. august 2010

Speil....


....kommer i mange varianter.
Jeg liker godt å bruke speil i innredningen.
Speil  kan forandre et helt rom, og det kan få et lite rom til å virke større.
Her er et enkelt speil i flammebjerk fra siste halvdel av 1800-tallet.


Speil kan være :
gamle og nye - enkle og dekorerte- små og store.
Speilet øverst har en rikt dekorert og utskåret ramme fra 1800- tallet mens speilglasset er nytt.
Her kan du lese om det.
Speilet under er av nyere dato.


Dette speilet fant jeg på en gjenbruksbutikk for en billig penge, og jeg har blitt veldig glad idet.
Overdådig og noen vi kanskje si kitschy, men for meg var det perfekt ;-)
Speilet er over 100 år gammelt pg passer perfekt i mitt gamle hus.


Her er et slitt speil med masse sjarm.  Sprekk og slitasje spiller ingen rolle for meg.
Ingen ville ha det og det ble mitt på en auksjon for bare 100 kroner....
Og  tilslutt historien
om speilet som er for utrolig til å være sann :-)




Ha en fiiin helg



Nostalgia

12 kommentarer:

  1. Ja det var mange flott speil. Har noen jeg også. Men ikke så gamle og flotte.
    Ønsker deg en riktig god lørdag :)

    SvarSlett
  2. så mange nydelige speil du har...
    Jeg elsker speil og har dem overalt ;)

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. hei.
    du har så fine speil,er veldig glad i speil jeg å,bruker dem overalt,
    den historien om det speilet ditt ,ja den er rett og slett utrolig,at det går an,du skulle ha det helt.
    ønsker deg en fin helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Mange lekre speil! Helt enig i at et speil kan endre et helt rom, særlig når de er så fine som de du viser.
    Nyt helga.'
    Klem Igi

    SvarSlett
  5. Hei.Så mange nydelige,vakkre speil.Vi har nesten likedan som det nederste.Men det er hyller under.Hører til en spisestue.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  6. Du har mange vakre speil. Jeg fant et speil på auksjon med en flott ramme på...men den var malt grønn og orange....ikke pent nei. Jeg fikk det for slikk og ingen ting...ingen ville ha et så stygt speil, men med hvitmaling skal det få nytt liv og pryde veggen min. God helg til deg. :) Nå skal jeg ut og finne malekosten, men først skal bilder tas :) Merethe

    SvarSlett
  7. Så mange flotte speil du har?
    Helt enig med deg,
    et speil kan forandre et rom helt.
    Gir god romfølelse og en flott effekt!

    SvarSlett
  8. Vilken underbar samling du har med speglar, så vackra, ha en skön helg, kram VIOLAN

    SvarSlett
  9. Du har mange flott espeil hjemme hos deg... og andre flotte ting... en riktig skattekammer har du hos deg..:

    Ønsker deg en fin lørdagskveld..

    Klemmer =9

    SvarSlett
  10. Speilene var nydelige, hvert eneste på sin måte.

    Du er en mester i å finne gamle skatter. Dessuten er dette ting som du ikke ser hos alle andre.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  11. Nydelige speil og andre flotte ting i huset ditt.Kjekt å treffe på deg i dag.
    Ble litt med hjem ja....også bildene jeg snakket om fant jeg....
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  12. Heisan på lørdagskvelden:)

    Ja det er flott med speil, særlig når de er så staselig og fine som dine!! klem fra meg

    SvarSlett