Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 28. august 2010

Loppemarked og bruktbutikk


Nostalgia har virkelig kost seg så langt denne helgen :-)
Fredag rakk jeg et lite loppemarked etter jobb, og idag ble det en runde i bruktbutikken. 
Noen små skatter ble med hjem, og jeg synes de kledde hverandre godt.


Idag ble det med meg hjem en gammel fin teboks  :-)



Herlig Popcorn skål fra Bruka til kroner 10.- !!!
(Dere som samler på disse, vet at det var et lite kupp ;-))


En liten mugge til melk eller fløte i jugendstil. til kr 5.-
Ikke gammel, men kjempesøt :-)

Ta deg også en tur innom Hege som har fått hele bloggen sin slettet men som når har laget ny
her.

Nostalgia rydder fortsatt og filosofien er fremdeles at for hver ting som kommer inn i huset må noe ut  ...
I morgen kommmer det derfor ut litt nytt i bruktbloggen min

Har du vært på loppis idag ?

Ha en fiiin kveld !


Nostalgia

9 kommentarer:

  1. Så koselig med en sånn helg?
    Likte godt muggen du fikk med deg hjem...
    Er litt svak for alle slags mugger jeg vet du...:-)

    SvarSlett
  2. Den søte lille muggen likte jeg :) Har faktisk såvidt vært innom et loppemarked i dag - de holdt på å rydde sammen, og jeg fikk ta med bøkene jeg hadde plukket ut, for de skulle egentlig kastes :)

    Ha en fin kveld! Klem fra Sylke

    SvarSlett
  3. Kjekt å treffe deg i dag....Heldig var du med både skål..... og muggen var jo kjempe sjønn.Te boksen var flott i fargene.
    Ha en fin kveld

    klem

    SvarSlett
  4. så kjempesøte ting!! du var heldig, og de søte prisene...
    kose deg videre i helgen...
    klem,magny

    SvarSlett
  5. Ja jeg går å venter på at noen slike Bruka skaler skal havne på loppemarked her i området.
    Heldig du som fant ei slik.
    Har vært på auksjon i dag. Fikk tak i litt forskjellig. LIte bud så mye ble solgt billig. Hadde jeg solgt videre kunne jeg kjøpt mye mer, veldig billig.
    Ønsker deg en god søndag :)

    SvarSlett
  6. Hva du finner!!!!!
    Jeg falt aldeles for muggen.
    La gå at den ikke er gammel, men den bar da sin korte alder med stil og sjarm :-)
    Senkveldshilsen fra Liv

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Så mye flott du har funnet deg :-) Søt muggen var :-)

    Ønsker deg en flott helg :-)

    SvarSlett
  8. Herlige ting....nydelig mugge1 Ha ein fin søndag. klem

    SvarSlett
  9. Så mange koselige ting. En flott blogg du har, og jeg er like nostalgisk som deg. En slik rød liten mugge fant jeg på salg for mange år siden. Den står oppå mitt spesiallagde skap på mitt lille kjøkken.
    Her var det så mye flott å se. Koser meg.

    SvarSlett