Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 25. august 2010

Smaken av sommer...



De siste dagene har det smakt lite sommer av...
men jeg kommer til å fortsette å nyte min sommerfrokost  med banan, jordbær og vaniljekesam
(iallefall så lenge det er jordbær i frysen).


Hanen skal fortsette å spankulere ute sammen med hønene sine og sove i sommerhuset sitt i mange uker til.


Jeg håper fremdeles at det vil bli noen fine dager der middagen kan inntas på verandaen...


..og enda er det blomster i hagen som man kan glede seg over.
(og bildene av Irisen fra tidligere i sommer kan også nytes :-))

Jeg stritter imot, men ved nærmere ettertanke så er det jo masse hyggelig å se frem til også, høsten har jo sin sjarme :-)
...........................

Takk for alle tilbakemeldinger ang forrige innlegg.
Det blir nok maling i samme farve som hengeren...

 Jeg er motstander av å male orginale møbler, så lenge de er i god stand.
Men dette stativet har vært både lutet og malt tidligere, så orginaliteten er ikke i behold lenger.
Tror det blir flott når det blir malt i samme farve som hengeren på veggen.
Det er forresten akkurat slik det var da jeg fant det på loppis :-)
Kommer tilbake med innlegg når makeover er overstått.

 
Nostalgia

10 kommentarer:

  1. Hehe, er lov å klamre seg enda, høsten er ikke komt helt enda...Jeg skjønner deg godt jeg..klems

    SvarSlett
  2. "August er det mykeste myke jeg kjenner, denne skjelvende streng mellom sommer og høst.." (Einar Skjæraasen) "Ein song om sommar heng att i haustkveldens fine yr", ( Av Aslaug Vaa)
    Det er ei flott tid med vemod og von, la oss nyte kvar stund! :O)

    SvarSlett
  3. heisann.. !
    nydelig hanefar dere har!
    så lekre bilder..! nei vi gir ikke opp enda, ettersommeren/sensommeren kan være skjønn...

    var og kjøpte ei korg jordbær i dag,( 40kr!!!)
    baker om dagene, har bursdag i huset imorgen...
    så finner vi sikkert litt bringebær i hagen...
    klem,magny¨¨*

    SvarSlett
  4. Åja, ikkje sant, vi vil nyte sommeren enda og spise ute og kose oss med vakre blomster...... men her har det regna heile uka og på verandaen og hagen ser det litt trasig ut. Får være litt optimist og håpe på noen fine dager enda. Klem.

    SvarSlett
  5. Måtte sommeren vare ekstra lenge i år!!! Men en begynner jo automatisk å tenke litt høst når gråværet setter inn....Men koselig å ta fram alle lysene igjen da!!!!

    Flott hane! Finnes vel knapt noe mer "mandig" enn en stolt hane som spankulerer rundt og passer på damene sine!!! hi hi

    Ha en flott dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Flotte sommerlige bilder.En stolt hane du har.
    Ser under her at du har kjøpt deg det fine stativet.Heldig er du... har ikke helt glemt det jeg nei.Det er jo godt det havnet hos deg da.Har det vært litt påfyll i butikken der ute?
    Kan være det blir en lørdagstur igjen.
    Ha en fin onsdagskveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  7. hei.
    ja jeg å vil ha sommer mye leenger,men har nok resignert på en måte,det er kaldere å mørkere,men luften å er klarere,
    nydelig frokost du har,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Hei :-)

    Ja man må holde på den sommerfølelsen med deilig jordbær osv :-) Men nyter litt at høsten er på vei jeg da :-) kjøligere netter,fine farger,fjellturer og masse innekos :-) Pluss masse kreativt arbeid :-) men kommer til å savne jordbæra og blomster og bading :-)
    For ikke å glemme sene kvelder på verandaen :-)

    Ha en fortsatt fin uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  9. mmmm så deilig med jordbær, herlig å nyte sommersmaken så lenge en kan:) Lykke til med malingen, stor klem

    SvarSlett
  10. God morgen! Så deilig start på dagen dette her så ut da:))Det stativet ditt i forrige innlegge var nydelig og det blir sikkert enda nydeligere malt i samme skjønne blåfarge som du har på den pene vegghengeren. Kan jeg spørre om hva den fargen heter? Den likte jeg veldig godt!! Ha en flott dag! Klem fra Jorunn

    SvarSlett