Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

søndag 8. august 2010

I skyggen - og en liten skattejakt


Det gamle uthuset vårt har liksom kommet i skyggen av det nye.
Ikke bokstavelig talt, men kanskje litt glemt ?
Egentlig er det jo så vakkert der det står på  den gamle fine gråsteinsmuren sin...


Under det gamle uthuset er det en (vindus)åpning i muren !?
Og inne under uthuset har noen engang kastet skrot....


Nostalgia krøp inn og fant blant mye rart disse tingene :
Resten av et gammelt fuglebur,
En dør med hønsenetting...

Det skal få stå i åpningen og skal ikke kastes  :-)
Og jeg vurderer om jeg skal klatre inn igjen og lete etter mer...?



En ny mur bygges ved siden av det gamle uthuset. 
Kanskje blir den like vakker som den gamle grunnmuren ?



Nostalgia

9 kommentarer:

  1. Att krypa in där skulle jag nog inte vågat, vill inte träffa på möss..:( men det gjorde du ju så bra, vilka fynd som kom fram, ha en fin söndag,

    STOR kram VIOLA

    SvarSlett
  2. Så koselig det lille uthuset var,spennende å lete etter gamle ting,fint det du fant. Jeg hadde ikke turt å krype inni der nei,med tanke på event. edderkopper. :) Ha en flott Søndag. Klem Mette.

    SvarSlett
  3. De gamle steinmurene er så flotte. Lurt å ta opp igjen den tradisjonen der det passer.

    Nå må du ikke krype for langt inn, slik at du må ha hjelp til å komme ut igjen.

    Du kan tro det er mange som har beundret de flotte bildene jeg vant hos deg. Nå har jeg funnet ramme til enda et, så nå skal jeg jakte på ramme nr. 4.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  4. Å så spennende med skattejakt i egen hage, skal si du fant fine saker! Tenker nok at muren blir flott når den blir ferdig, skal bli kjekt å se det ferdige resultatet. Søndagsklem fra meg

    SvarSlett
  5. ÅÅå herlighet ...turde du å krype innunder der.... eller kanskje jeg hadde gjort det også hvis jeg så disse fine tingene...


    og slike steinmurer er så vakre ..ser meg aldri mett på de...

    =)
    ha en fin uke...

    SvarSlett
  6. Rene skattejakten jo....det buret var jo kjempefint da. Ha en fin søndagskveld...og en fin uke...klem fra meg

    SvarSlett
  7. Uhu, nei ikke gjør det da! Så så vidt noen minutter av en film hvor en kar leita under et hus. Der var det klapperslanger! Ikke at jeg tror det finnes hos deg, men...man vet jo aldri. Ellers var skattene virkelige skatter! :)
    Så flott det nye "uthuset" har blitt, og hvilken mulighet for planer og ideer! :)

    SvarSlett
  8. Koselig det gamle uthuset og så gøy å gå oå skattejakt hos seg selv.
    Hr på en måte gjort det i helgen jeg og .
    Det vil si jeg har hatt opprydning.
    Utrolig hvasom dukker fram av ting du helt har glemt at du har.
    Ha en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei Nostalgia
    Nå er det lenge siden... sommeren er jo så travel og hektisk. Morsomt å titte inn til deg igjen.
    Du fant virkelig noen herlige skatter i uthuset ditt. Jeg er spendt på hva du gjør med fugleburet.
    Du må ha en god uke.
    klem....Ellen

    SvarSlett