Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 14. mai 2011

Biedermeier møter retro ...


I gangen min står en gammel Biedermeiersofa fra første havdel av 1800-tallet....


Den fikk nytt og moderne trekk for noen år siden, og idag fikk den selskap av en gøyal og fargerik pute i retrostoffer fra den koselige butikken Den grønne baljen her i Bergen.



Biedermeiersofaen i flammebjerk har spennende former....




Og jeg synes at den festlige puten passet godt sammen med den gamle sofaen :-)



Fin ikke sant ?



Om du ikke har vært på den grønne baljen enda, ja så anbefaler jeg deg det :-)

Pst ! nå også på Facebook !!!
du finner link oppe til høyre :-)


Ha en fiiin kveld !



Nostalgia

8 kommentarer:

  1. En slik biedermeier har jeg alltid ønsket meg!! Så fin den er! Og putene var helt herlige oppi!
    Klem:-)

    SvarSlett
  2. Kjempefin sofa og lekre puter:)
    ha en fin lørdagskveld..
    klemklem

    SvarSlett
  3. Heisann
    Takk for koselig stund i baljen idag :o)
    Puten var så skjønn....og sofaen din er virkelig flott Nostalgia :o)
    Ha en fin kveld
    Klem!!

    SvarSlett
  4. Så flott puten ble i den nydelige sofaen din.
    Takk for koselig stund i baljen.....
    Ha en fin kveld
    Klemmings!

    SvarSlett
  5. Visst var det fint! Det er artig å blande litt - skape litt spenning og la kontrastene fremheve hverandre *s*
    Vi har jammen en biedemeyer på gangen vi også - laget av en omreisende svensk snekker en gang på 1800-tallet. Den står veldig godt på gangen, forvist er den, slik det passer seg for en sofa som ikke er så veldig god å sitte i...
    En riktig god lørdag til deg - Liv

    SvarSlett
  6. Heldige deg som her et såå fint møbel?
    Og putene passet helt perfekt!

    SvarSlett
  7. wow, så heldig du er som har en slik nydelig sofa. Ha en kos lørdagskveld...klems fra meg

    SvarSlett
  8. Hei! Kjempefin kombinasjon.
    Ha ein flott søndag.

    SvarSlett