Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 12. mai 2011

Til pynt eller...?



Det er mye gammelt og antikt på vårt kjøkken...


..og min filosofi er at det skal brukes.


Den gamle hyllen kjøpt på loppis,brukes til både mel, kakepynt, vitaminer og mye mer :-)
Boksen som har vært brukt til sjokolade for rundt 100 år siden, inneholder nå knekkebrød og er superpraktisk med glasslokk !


Det finnes også litt nytt blant det gamle, ellers hadde vel resten av familien protestert...
:-)


Supersøte Green Gate til hverdags  ...


..sammen med kremhvit fajanse fra blant annet Egersund.


Mens grisefatene (Egersund) fra 1920 tallet, tas frem til festlige anledninger :-)



Bokser er praktisk til så mye ; kaffi, te, kavringer...

Liker du å blande gammelt og nytt, og bruker du de gamle tingene dine ?


Nostalgia

Pst ! nå også på Facebook !!!
du finner link oppe til høyre :-)

8 kommentarer:

  1. Så mye fint du har på kjøkkenet ditt....og en herlig mix av gammelt og nytt!!
    Noe gammelt bruker jeg ja....og noe er bare til pynt :o)
    Snakkes!!

    SvarSlett
  2. Mye fint hos deg...jeg liker veldig godt å blande nytt og gammelt
    ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Herlige bilder som alltid hos deg:) Jeg har en salig blanding av gammelt og nytt, men er ikke så flink å finne bruksområder som deg. Mye står til pynt og blir av og til til irritasjon, så da blir det stuet bort i kjellerboden;) Klem fra meg som har total bloggsperre for tiden:)

    SvarSlett
  4. Har sagt det før, men du har så mye fint. Ja jeg blander gammelt og nytt. Liker også å bruke det meste, særlig av kjøkkenting. Ekstra stas med ting med kjent historie.
    Kos deg i kvelden. Jeg maler og maler og maler he he
    Randi

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så flott du har det:) La meg til som følger hos deg! mye fint hos deg, ser at du også er fra Bergen :)
    Titt gjerne innom meg!
    God torsdag!
    Klem Silje

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig glad i kombinasjonen av nytt og gammelt, så på kjøkkenet ditt er mange godbiter som jeg kunne ha tenkt meg...

    Og ja, ting er til for å brukes. Og det sier jeg, som har meste til pynt.. Men jeg er enig med deg, fint å ting til både pynt og nytte

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  7. Å så fin boks!!:)
    Masse lekkert Green Gate også♥

    Ha en herlig helg,
    Klem Jatte♥ :)

    SvarSlett
  8. Du er jammen heldig så fant slik en flott kjøkkenkrydderskuffehylle!!
    Jeg fant en lignende i mine foreldres kjeller. Jeg har vist den før under etiketten Kjøkken. Men din er virkelig flott. Mikser gammelt og nytt, med en liten dominant av det gamle:-) Boksen var herlig!! Ja, klart vi må bruke det. Serviset ditt i innlegget over var knalltøft!!!
    Ha en fortsatt god helg!
    klem fra Hjørdis

    SvarSlett