Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

tirsdag 10. mai 2011

I det rojale hjørnet...



Det er nok flere enn meg som har fått med seg at det har vært endel begivenheter rundt Kongehusene den senere tid..

Det være seg bryllupet i England, familieforøkelser i Danmark eller diskusjonene som foregår i dagens aviser omkring 
utdeling av medaljer som her i VG.
...



Jeg kan ikke skryte på meg at jeg er så voldsomt rojalistisk av meg, men det finnes faktisk endel rojale bilder her hos meg som passer inn med husets alder.


 (Lille Kronprins Olav og dronning Maud på et reklamekort utgitt av Freia)


 Interessant at kongehuset engasjerer så sterkt også idag....


(Bryllupsfestlighetene står det på dette bildet..her er både Kronprins olav, kronprinsesse Märtha, Dronning Maud og Kong Haakon)

Artig å ta frem disse bildene som jeg fant i et skrin jeg kjøpte ...


(Kronprins Olav, prinsesse Ragnhild, kronprinsesse Märtha)

Bildene er fra slutten av 30 tallet..
 Den gang var Kongefamilien sterke samlende nasjonale symboler, ikke minst etter  krigen...

 Ikke så rart kanskje da at debatten raser og folk stusser over hvorfor ikke Kongen var tilstede da veteranene skulle hedres og medaljer skulle utdeles ?



Ønsker deg en fiiin kveld !


Nostalgia

5 kommentarer:

  1. klart KOngen skule vært tilstede!! skandale..
    og rolyale bilder høre til i et staselig hjem...
    klem¨¨*

    SvarSlett
  2. Så mange fine bilder av kongefamilien :)

    Jeg er av den meningen at kongehuset representerer oss alle, derfor var de i det kongelige bryllup i England som representanter også for meg!
    Vi trenger et kongehus som en nøytral representant.
    Hadde vi hatt president, ville jo han/ hun vært valgt blant tidligere politikere f. eks. slik som en Stortingspresident.
    Jeg vil heller bli representert av Harald enn av Carl Ivar eller Jens f.eks.
    Med det sagt, har jeg vel røpet hva jeg mener om dagens debattema også :)

    SvarSlett
  3. Så gøy at dei fulgte med skrinet... vakre bilete og eg er og roialist;) Selfølgeleg er eg ikkje einig i alt...

    SvarSlett
  4. Bildene var da veldig vakre syns jeg, og passer nok perfekt inn i ditt hus. Ha en superfin uke fortsatt...klem

    SvarSlett
  5. Heisan..

    Ja dette ble et skikkelig herskapelig innlegg!
    Så mange fine bilder du har...

    Grattis med ferdig sydd veske også, den ble jo superfin:)) Klem fra meg

    SvarSlett