Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 5. mai 2011

Under skråtaket...



..er det godt å sitte :-)

Et gammelt hus kan være sjarmerende, men også upraktisk....
Med skråtak og snåle vinkler i hele andre etasje, gjelder det å finne både praktiske løsninger og kosekroker slik som her...




Det finnes knapt en vegg i hele huset der det ikke er en dør eller vindu eller begge deler, og i andre etasje er der bare skråtak....
;-)



Sa jeg at vegger og gulv er skjeve også ?

Vi tar det med godt humør, og setter iallefall pris på at 96 åringen er veldig solid  :-)


Er det rette vinkler hos deg :-) ?

Nostalgia


10 kommentarer:

  1. 105 åringen vår er nok skakk og skjev hun også ;) Golvet i stua og på kjøkkenet er nok de eneste som er i vater, for de måtte vi rive og da vatret vi de like godt opp mens vi holdt på. Sjarmerende med gamle hus, men at de byr på en del mer kreative løsninger og utfordringer en nybygde hus er sikkert og vist! Men jeg ville ikke ha byttet ut Fossestua uansett :) Her stortrives vi, selv om mangt et møbel er "vatret" opp med kartongbiter o.l ;) Glassunderlagsbrikker laget av kork er forøvrig veldig perfekt til formålet, fnis :)
    Kos dere med 96 åringen :)
    Klem fra LIse

    SvarSlett
  2. Herlig under skråtaket hos deg. Forstår godt at du likar å sitta her.
    Hos meg er nok vinklane rette, vi bur i eit heilt ordinært hus frå 1982, med kjedelig fasade.
    Ønsker deg ei flott helg.

    SvarSlett
  3. Koselig med kriker og kroker:)
    klemklem

    SvarSlett
  4. Her er det også utfordringer med skråtak "overalt", selv om huser er relativt nybygd....
    Men vi ser stort sett på det som utfordringer, og leber bra med det ! (Selv om gutta er over 192)....
    Ønsker deg ei god helg ! - Sol

    SvarSlett
  5. Den kroken så veldig kos ut den! Kan se for meg at det er deilig å synke den i den stolen og kose seg med en god bok!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg elsker slike kosekroker.
    Vårt hus er forholdsvis nytt og rett, men jeg har klart å lage flere sittegrupper som er koselige og lune. Skråtak har vi !
    Herlig å sette seg litt for seg selv for å lese , strikke eller bare slappe av :)
    Du har et koooselig hus!
    KLem. Ingunn :)

    SvarSlett
  7. Slik er det når et hus har levd en stund, og den kroken og stolen så bare helt herlig ut!! Skråtak er sjarmerende, skaper lunhet!!

    SvarSlett
  8. For en herlig krok du har her?
    Kjempekoselig hus du har, det ser jeg i innlegget under...

    SvarSlett
  9. Det var en kjempekoselig kosekrok du hadde laget deg! Og jeg er sikker på at den er ekstra koselig fordi det er skråtak der?! Deilig stemning i bildene; herlig rustikk stil! Liker :)

    Fredag i morgen - må nytes!
    :-))

    SvarSlett
  10. Stemningsfull og koselig krok med herlig kappe!
    Det er jo nettopp slike skjeve og særegne løsninger i gamle hus som gjør huset helt spesielt *s*
    Viss har vi et hus som vrir seg, slipper ned litt sagmugg når det blåser fra øst, og har dører som åpnet seg helt av seg selv om lavtrykket kommer med litt kraft. Herlig, ..... hadde det bare ikke vært fullt så kaldt...
    God helg til deg - Liv

    SvarSlett