Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

lørdag 7. mai 2011

For en loppemarkeddag !!!


To store loppemarkeder ble besøkt, og jeg synes jeg fant utrolig masse fint idag  :-)

Antikk osteklokke, sukkeskål og kakefat....





Jeg var også så heldig å finne dette flotte serviset til å servere kreps på. 
Trolig er det fra tidlig 1900-tallet.

Slike serviser er veldig populære i Sverige der man inviterer venner og familie til
Kräftkalas på sommeren.


Nå er jeg allergisk for skalldyr selv, men jeg synes det er kjempehyggelig å kunne dekke et bord med et slikt flott servise :-)



Litt rustikt  ble også med hjem...




Vaskebrett og en antikk barneseng :-)


 Det ble også litt retro...





 Har du vært på loppis idag ?


Nostalgia

10 kommentarer:

  1. Oi !!!! Imponerende flott :):)Det må ha vært kjekt å være med på :):) Skjønner jeg ikke var helt heldig med prioriteringen min.... men nå er to paier og 4 kringlestenger ferdige....
    (Og mye annet også, så nå er jeg nokså moden for litt hageliv....

    SvarSlett
  2. Ja! har vert på et loppemarked i dag. Der var det ingenting! Mye folk skyhøye priser på "dritt". De plukker vekk til auksjon. Noe ok, på auksjonstinga, men bryr meg ikkje om auksjon, Orker ikkje by over andre for å få ting.
    Kjøpte ein ostehøvel med kvitt beinskaft på rein trass! Og det var det.

    Drog på gjenbruktbutikken på søppelplassen i stedet! Der kjøpte eg ei blå pressglasskål på stett, maken til den blanke eg kjøpte hos deg bare mye større, 20 kr. Der gikk eg heilt i fred og ro. Så dagen blei ok! allikevel;-)

    Ha ei fin helg! Klem,

    SvarSlett
  3. Åhhh! Skulle gjerne hatt det vaskebrettet, mitt er knust :-(. Eg har sagt det før, du er utruleg heldig som har så stor loppemarkedtilgang!

    SvarSlett
  4. Skal si at du har fått med deg mye fint hjem!
    Men så har jo du en egen evne til å finne/oppdage disse skattene også da!

    Jeg har bare vært på Skjold i dag, så jeg fikk med meg noen godbiter jeg også

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Åhhhh jag pustar så fina saker du hittade!!!!
    jag har också vart på Loppis och fyndat!!!!
    ha en fin kVäll!
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  6. Den osteklokke, det hummerservice, den barneseng... jeg forstår du er tilfreds!!!

    Nyd solen!

    Klem Helle

    SvarSlett
  7. Du har funnet litt av hvert! Ha en fin vårhelg!

    Klem :)

    SvarSlett
  8. wow! så mye flott!

    Jeg rakk to loppemarkeder i dag, men ingen storfangst. :-)

    Ha en fin lørdagskveld.

    klem
    ~elin~

    SvarSlett
  9. Jeg har også gjort noen kupp i dag. Fant noen flotte lamper som var håndmalt, et vakkert maleri av en gris, og litt porselen. Så dermed kan jeg også si meg fornyd med dagen. Ha en fin lørdagskveld:) Nina

    SvarSlett
  10. Jeg kommer meg aldri på loppemarked. Tror det er mange som ville funnet seg en del lopper hvis de fikk adgang til boden min.

    Klem

    SvarSlett