Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

fredag 13. mai 2011

Skattejakt !


Alle som liker å gå på loppemarkeder kjenner igjen følelsen og spenningen når man går på loppemarked. 
Man vet jo aldri hva man finner :-)

Forrige helgs skattejakt resulterte i mange fine funn, men det spørs om ikke dette serviset er det jeg er mest fornøyd med....

Du ser de andre funnene her og her.


Krepseserviset består av 2 store serveringsfat og en liten skål med hank, samt 7 store tallerker.
Alt ble mitt for kr 150.- og det synes jeg er et lite kupp....




Slike serviser var veldig populære tidlig på 1900 tallet, og i Sverige er disse svært ettertraktet, spesielt de som er produsert av Rörstrand.
Dette serviset er tysk og er merket Waechtersbach.
Fabrikken har eksistert siden 1800 tallet, og skal ha vært tidlig ute med å lage gjenstander i Art Noveau stil.(jugend)


Ha en fiiin kveld !

Pst ! nå også på Facebook !!!
du finner link oppe til høyre :-)


Nostalgia





6 kommentarer:

  1. Knallfine fat.
    Må vere kjekt å servere sjømat på desse fine fatene. :)

    Ønskjer deg ei superfin helg.

    SvarSlett
  2. Ja, det må man kalle et godt kjøp!
    Spesielt hvis man spiser kreps eller hummer ofte!!

    Og ja, jeg elsker den spenning man kjenner når man går inn på et loppemarked, for man vet aldri hva man finner. For ikke å snakke om den følelsen man får når man har gjort et godt kjøp!! Priceless!!

    Ha en finfin helg!

    klem

    SvarSlett
  3. Kjempe flott service og heldig er du...loppemarked er kjempe kjekt men ikke alle som forstår det
    Snakkes snart
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fint servise du har funnet.
    Loppis er kjempespennende, kjenner igjen følelsen.

    Jeg skal på et i morgen, og er så spent på hva jeg finner.

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  5. Der har du virkelig gjort et kupp. Rene gibortprisen.

    Klem

    SvarSlett
  6. Lekkert !! Og så billig :)

    SvarSlett