Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

onsdag 11. mai 2011

Sommerprosjekter...


Nok en flott vårdag her i Bergen :-)

 Mye tid må jo tilbringes ute med slikt vær, og da tar jeg gjerne med meg både mat og håndarbeid ut..

Allerhelst skulle man jo vært ute og gått tur i det fine været, 
men siden flygeturen på glatten i vinter har sørget for en avrevet muskel i ankelen, så får jeg nok pent vente med slikt til foten er operert.


Imens får man jo kaste seg over andre prosjekter.

Neste prosjekt ut er kanskje Tilda...
Gruer meg litt, men kanskje bare å hive seg ut i det..?





Favorittmaten i "sommervarmen" er jordbær, banan og vaniljekesam :-)



 Eller kanskje er det en av oppskriftene i boka under som skal prøves ut ?


 Jeg falt iallefall veldig for denne skjønne quilten....

Siste ukers prosjekt er iallefall ferdig idag, et heklet sjal i alpakka.



Ha en fiiin kveld !


Nostalgia

12 kommentarer:

  1. Med det nydelige været vi har i Bergen nå, er det obligatorisk å være ute. Vi er jo ikke bortskjemt med finevær, så må nytte på. Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Prøv å sy Tilda...du kan fort bli hekta. Det er så artig :) jeg er ikke så veldig mye inne og syr om dagen for det er jo så deilig vær ute..men i morgen er det meldt regn...og da stuper jeg nok inn og syr tenker jeg :) Har også sett masse lekkert i den boke ...som skal prøves ut etterhvert. Flott sjal du har laget. Ønsker deg alt godt. Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Mange fine prosjekt hos deg.....flott sjal i deilig garn,
    Tilda har også jeg....men får ikke helt begynt på den
    Ha en fiiin kreativ kveld og håper det går raskt med foten din

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Stilig heklemønster !! lekker rødfarge.... Tror jeg også skal finne nytt hekletøy,snart. (Nettopp sendt avgårde babyteppe i pekke nå)

    SvarSlett
  5. Du får nå bare kose deg og nyte været nå.....når det er en gang slik! Kjedelig med foten din!
    fine saker du putler med...og vesken din din var så flott :o)

    Ha en fin kveld Nostalgia...vi sees!

    SvarSlett
  6. Så flink og full av energi du er da!

    Her produseres det lite, får liksom ikke tiden til å strekke til. Merker at det går to kvelder bort til trening, men det sikkert verdt det...

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  7. Ja været må nytes når det er så flott som det er. Herlig sjal du har heklet og deserten din så deilig ut.
    Lykke til med nye prosjekter og god bedring med foten. Ikke kjekt å gå sånn.

    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett
  8. Herlige bilder! Synd med den foten din, du.. :-(
    Men sjalet du har laget mens du har sittet rolig er kjempeflott. Så deilig rødfarge. Til å bli i godt humør av.
    Har ikke sett Royal-innlegget ditt før nå. Så mange artige bilder. Dette må jo være en skikkelig bildeskatt??!

    SvarSlett
  9. Herligt at blive inspireret til nye projekter, alt imens man sidder og hygger i forårssolen!

    Klem til dig!

    SvarSlett
  10. Her vare det mange spennende prosjekter. Sånt liker jeg;o))) Har ikke prøvd å lage Tilda selv etter at en venninne nesten brøt lydmuren da hun skulle vrenge de deeeeldig tynne beina på denne dukken;o))) Men på Stoff og Stil har de et vrenge-redskap det sikkert ikke er dumt å anskaffe seg - bare et tips;o)) Det ligner på en lang nål men ring(som en saks) i ene enden og en liten krok i den andre. Har kjøpt en selv, min ikke prøvd på Tildadukke;o) Må følge dette videre, ser jeg;o)

    Takk for tips til kos i sommervarmen. Det skal jeg jammen prøve;o))
    Ønsker deg fine dager og god bedring med foten.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Det er et fornuftig valg du har tatt. Vi må ihvertfall oppholde oss utendørs i det fine været, selv om det ikke blir så mye turgåing.

    Flotte prosjekter du har på gang.

    Jeg har tatt en pause i malerarbeidet innvendig p.g.a. det fine været. Mye kjekkere å sitte ute med et kosleig håndarbeid.

    Klem

    SvarSlett
  12. Det er godt du har noen prosjekter liggende! Håper foten blir bra etter operasjonen! Det er ikke så vanskelig å sy Tilda - du har sikkert en god beskrivelse. Sydde en Tilda-nisse til jul. Men jeg liker ikke å vrenge armer og bein...

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett