Om meg

Bildet mitt
Litt om min verden som uhelbredelig nostalgiker og mer enn gjennomsnittlig interessert i interiør og antikviteter. Jeg bor i et hus i Jugendstil fra 1915 med stor hage som vi har brukt de siste årene på å rehabilitere og pusse opp. Jeg er på evig loppisjakt, har stor sans for gjenbruk og liker å se muligheter for det som andre ikke ser håp for ;-). Jeg liker det romantiske, nostalgiske og det landlige og huset mitt er inspirert av det. I bloggen min får du se mine brukt og loppiskjøp, mitt gamle hus og hage m.m

Etiketter

Antikke dukker (4) Antikviteter (186) Art Noveau (3) auksjon (25) Bad (8) blått og hvitt (8) bruktfunn (64) gamle bilder (17) gjenbruk (45) høner (37) hønsehus (17) håndarbeid (27) interiør (24) Jugend (36) Jugendhuset (24) jul (41) kjøkken (23) lamper (13) Loppemarked (130) nostalgi (32) Oljetrykk (4) Påske (26) Reise (9) rødt og hvitt (3) soverom (5) spisestue (3) uthus (21)

torsdag 19. mai 2011

Kunne du tenke deg....


...å servere sausen til andesteken fra denne sausenebben....?
Hos meg står denne skjønnheten bare til pynt :-)




Den spesielle sausenebben er produsert av Rörstrand en  gang tidlig på 1900-tallet og bærer preg av flittig bruk...



Nostalgia synes disse gjenstandene fra dyreriket fra tidlig i forrige århundre er veldig fornøyelige :-)
De som kjenner meg, kjenner jo til min fasinasjon over grisefat, hønemugger osv...
Her er en annen av Rörstrands artige servisedeler :
en sausenebb formet som fisk !



Vil du se mer, finner du et innlegg her.

Husk  uthuset mitt ikveld klokken 21. 00.... da legges det "nye" ting ut.
Her ser du hva som legges ut.


Nostalgia

6 kommentarer:

  1. Så vakre sausenebb!;) trives så godt på bloggen din, alltid noe nytt inspirerande du kjem med;)

    SvarSlett
  2. Disse to var jo bare helmaks!! Hvorfor lager de ikke slike i dag, jeg hadde stått i kø for disse to!!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  3. Så flotte ting, andestek er nok ikke hverdagsmat her....men til pynt er de vakre. Ønsker deg en fin fin kveld.....klem

    SvarSlett
  4. Aldri sett noe sånt ! Stilig :)

    SvarSlett
  5. Åhhhh så fina jag vill ha båda ler!!!!
    Ha en fin helg!
    Klem Kathrine

    SvarSlett
  6. De er bare så artige!!
    Ønsker deg en fin helg Nostalgia.....og nå har jeg laget meg en liten bruktblogg :o)

    SvarSlett